MoveByBike, som erbjuder hållbara transporter genom eldrivna lastcyklar, fortsätter att expandera sina intäktsströmmar genom en ny reklamaffär med Zalando. Under veckorna 47 och 48 kommer Zalando att marknadsföras via företagets gröna el-lastcyklar i både Sverige och Danmark, vilket stärker MoveByBikes position inom hållbara transporter.
Affären i korthet – Alla Affärer förklarar:
- Reklamaffären mellan MoveByBike och Zalando förväntas ge ökade intäkter och stärka varumärkeskännedomen för Zalando i folktäta områden.
- Reklamkampanjen kommer att ske på MoveByBikes el-lastcyklar i Sverige och Danmark under veckorna 47 och 48, vilket ger Zalando stor synlighet på miljövänliga fordon.
- MoveByBike ser denna affär som en viktig del i företagets tillväxtstrategi för att dubbla omsättningen och nå lönsamhet nästa år.
- Affären är ett resultat av ett nära samarbete med Berlingo Media, som hjälper till att utveckla reklamkanalen på MoveByBikes fordon.
”Att Zalando väljer att synas via MoveByBike är ytterligare ett bevis på hur eftertraktat vårt annonsutrymme är. I vårt arbete för att fördubbla bolagets omsättning och nå lönsamhet under nästa år så är affärer likt denna en viktig beståndsdel,” säger Fredrik Videlycka, Interim VD på MoveByBike.
Marknaden
Marknaden för hållbara transporter och mikromobilitet fortsätter att växa i takt med ökade miljökrav och regleringar, särskilt i urbana miljöer där fordon som MoveByBikes el-lastcyklar erbjuder en miljövänlig lösning. Med införandet av Miljözon 3 i Stockholm står MoveByBike redo att kapitalisera på denna trend och samtidigt öppna upp för nya intäktskällor, såsom reklam på sina fordon. Reklamaffärer som den med Zalando visar potentialen i att kombinera miljövänliga transporter med innovativa marknadsföringslösningar.