Podcastbolaget Acast har inlett ett samarbete med TED Audio Collective, ett av världens mest lyssnade podcastnätverk. Genom partnerskapet har Acast fått den exklusiva rätten att hantera annonsförsäljning, hosting och distribution av TED podcasts i alla regioner utanför Australien och Nya Zeeland, vilket öppnar nya möjligheter för Acast att stärka sin position på den globala marknaden för ljudinnehåll.
Affären i korthet – Alla Affärer förklarar
- Exklusivt partnerskap – Acast blir TED Audio Collectives partner för annonsförsäljning, hosting och distribution i alla regioner utanför Australien och Nya Zeeland, vilket kan ge Acast en stark position på marknaden för podcastannonsförsäljning.
- Omfattande innehåll – TED Audio Collective innehåller 26 podcasts inom områden som business, teknik och hälsa, vilket passar väl in i Acasts breda annonsportfölj.
- Global räckvidd – TED Audio Collectives podcasts når årligen 176 miljoner lyssningar, vilket innebär stor potential för annonsintäkter på en internationell nivå.Aktuella
Marknaden för podcasts och digitala ljudmedier har vuxit explosionsartat de senaste åren, både i Europa och globalt. TED Audio Collective har ett starkt innehållsfokus inom affärsutveckling, teknik och hälsa, som kompletterar Acasts strategi att knyta till sig kvalitativa och högprofilerade poddproducenter. Med ett ökat fokus på ljudannonsering och digitala kanaler i marknadsföringsbudgetar världen över kan detta samarbete ge Acast stora fördelar.